Blog

Ana SayfaBlog

İnternette e-ticaret türleri

İnternette e-ticaret türleri

İnternette e-ticaret türleri

E-ticaret alanı, şirketin çalıştığı hedef kitleye bağlı olarak türlere ayrılmıştır:

  1. B2B E-Ticaret Sistemleri  (İşletmeler Arası) 
  2.  
  3.  "İşletmeden İşletmeye" niş, tüzel kişiler ile piyasanın ekonomik konuları arasındaki ticari ilişkileri ifade eder. Yani, şirketler, üreticiler birbirleriyle etkileşime girerler - mal veya hizmetlerin tedariki, satışı, satın alınması için anlaşmalar, ortaklık sözleşmeleri yaparlar. Bağlantı kurmak, ortaklar aramak ve B2B'de görüşmeler yapmak için, özel internet siteleri ve etkileşimli veritabanları kullanılır.
  4. B2C (İşletmeden Tüketiciye). "Tüketici için ticaret" alanı, tüzel kişiler ve bireyler arasındaki mal ve hizmet ticaretini içerir. Bu bir tür perakende satıştır, ancak yalnızca çevrimiçi platformların yardımıyla - mağazalar, hizmetler, bankalar vb. Müşterilerin avantajı, daha geniş bir seçenek yelpazesi, malları sipariş etme ve evlerine veya ofislerine teslim etme kolaylığıdır. E-ticaret, bir girişimcinin perakende ve depo alanını koruma maliyetini düşürmesine olanak tanır.
  5.  
  6. B2G E-Ticaret Sistemleri  (İşletmeden Devlete)
  7.  
  8. "İş Dünyası Hükümeti" niş, aşağıdaki piyasa katılımcılarını içerir: bir yanda tüzel kişiler - şirketler, şirketler, markalar ve diğer yanda belediye yetkilileri, devlet kurumları. Çarpıcı bir örnek, Rus hükümeti satın alma portalıdır. B2G anlaşmaları, yarışmalar, teklifler veya teklifler temelinde gerçekleştirilir. Bu e-ticaret alanı, piyasa katılımcılarına katı talepler getiren büyük anlaşma boyutlarıyla ilgilenir. İhaleye katılan firmanın yüksek bir statüye ve kusursuz bir itibara sahip olması gerekmektedir.

  9.  
  10.  
  11. С2С E-Ticaret Sistemleri  (Tüketiciden Tüketiciye).
  12.  
  13. "Tüketici için Tüketici" nişindeki e-ticaret, işlemlerin bireyler arasında uygulanmasını ifade eder. Avito, Yula, Ebay, Hammer ve diğerleri gibi internet sitelerinin başarısı, elektronik bir reklam sistemi aracılığıyla kullanıcıların ticari ilişkilerine dayanmaktadır.

 

  1. G2C E-Ticaret Sistemleri (Devletten Vatandaşa)
  2.  
  3.  Son yıllarda oldukça popüler bir e-ticaret biçimi olan "Vatandaşlar için Hükümet", çevrimiçi hizmetler aracılığıyla devlet bilgilerine erişim sağlıyor. Örneğin, vergi ve para cezalarının ödenmesi, projelerin ve ticari faaliyet biçimlerinin tescili, izinlerin alınması ve daha fazlası. Vatandaşların bilgi desteği de bu kategoriye aittir, bu nedenle G2C tamamen ticari nişe ait değildir.

  4. C2B E-Ticaret Sistemleri ​(Tüketiciden İşletmeye)
  5.  
  6. Müşterinin mal ve hizmetlerin maliyetini kendisinin belirlediği ilginç bir e-ticaret türü "Şirket için tüketici". Yani, alıcılar bir oy kullanarak, önerilen ürünü satın almak istedikleri fiyatı belirler. Ancak "satıp satmama" konusundaki nihai kararı mal sahibi verir. C2B sisteminde, bir site veya başka herhangi bir elektronik platform, potansiyel alıcıların oluşturulmuş fiyatı için satıcıları arayan bir aracı komisyoncu görevi görür.

  7.  
  8.  
  9. G2G E-Ticaret Sistemleri ​ (Devletten Yönetime)
  10.  
  11.  E-ticaret alanı "Hükümet için hükümet", devlet kurumlarının birbirleriyle olan iş ilişkisini ifade eder: ürünlerin tedariki, hizmetlerin sağlanması vb. Bu tür bir etkileşim, çevrimiçi teknolojiler aracılığıyla gerçekleştirilir.

  12. B2P E-Ticaret Sistemleri ​(İşletmeler Arası) veya B2L (İşletmeler Arası)
  13.  
  14. İş Ortakları için İş alanı, şubeler, aynı ağdaki ortak kuruluşlar veya üçüncü taraf şirketler arasında hizmet ve mal tedarikçileri ile ticari bir ilişkidir.
  15. B2E (İşletmeden Çalışana). Personel ilişkileri alanı da ticarileştirilebilir. "Çalışanlar için iş", iş süreçlerini ve kurumsal görevleri yönetmek için çeşitli otomasyon sistemlerinin kullanılması anlamına gelir. Bu tür sistemler, güvenli kanallar aracılığıyla küresel sisteme erişime sahip bir intranet - intranet olarak birleştirilir.


     
  16. B2B2С (İşletmeden İşletmeye-Müşteriye)
  17.  
  18. İki tür e-ticaretin birleştirilmesine bir örnek - "İşletmeler için ve tüketici için". B2B ve B2C sistemlerinin tek bir platformda entegrasyonu. Örneğin, bir şirket Çin'de mal satın alır, siparişleri alıcıların adreslerine göndermek için kargo ambarlarıyla anlaşmalar yapar. Zincir ortaya çıkıyor: satış şirketi (B2B) - depo (B2B) - alıcı (B2C).
  19. E2E (Borsadan Borsaya). Alıcılar ve satıcılar farklı elektronik borsalar arasında etkileşime girdiğinde, oldukça özel bir e-ticaret türü olan "Exchange for Exchange". Örneğin, e-döviz bozdurma hizmetleri.

Bugün nişlerin çoğu B2B ve B2C'dir. Kamu alımları sektörünün oldukça yüksek bir giriş eşiği vardır, bu nedenle kitlesel olarak öne çıkmamaktadır. Niş G2C ve C2C iyi gelişiyor. Her durumda, e-ticaret aşağıdaki unsurları içermelidir:

 

  • e-ticaret sitesi
  • satış kanalları
  • sipariş işleme sistemleri, müşterilerle çalışma - CRM, satış departmanları, destek hizmetleri;
  • tedarik, tedarik, teslimat, iade hizmetleri.

Hemen Ücretsiz Deneyin!

E-Ticaret sitenizi kurun, 15 gün ücretsiz deneyin.

Ücretsiz Deneyin Bize Ulaşın